مسائل صنعت رستوران داری در حوزه اعطای نمایندگی

به گزارش سفر ارزان به دبی، تهران (پانا) - صنعت رستوران داری و فرانچایز به عنوان یکی از روش های متداول کسب و کار در همه دنیا، در ایران با مسائل و چالش هایی روبرو است که احتیاج دارد با ورود کارشناسان و نخبگان، این صنعت را اصلاح و احیاء کرد.

مسائل صنعت رستوران داری در حوزه اعطای نمایندگی

مسعود خوئینی خالق و مدیر مولتی برند ستارگان ایران با بیان این مطلب اضافه نمود: نباید فراموش کنیم صنعت رستوران داری، صنعتی است با گردش مالی قابل توجه، اشتغال زایی بالا که در رأس و ذیل خود مجموعه ای از صنایع و مشاغل متعدد دیگر را نیز فعال می نماید.

وی با بیان اینکه ادعای اغراق آمیزی نیست اگر بگوییم این صنعت، یکی از محورهای اثرگذار بر صنعت توریسم است، عنوان نمود: رستوران ها سفیران فرهنگی هر کشور هستند که با معرفی غذاهای بومی و سنتی اقوام و مناطق مختلف، بخشی از فرهنگ و آداب شهرها و کشورها را به مخاطبین معرفی می نمایند.

خوئینی گفت: همه ظرفیت و حواشی صنعت رستوران داری ما را بر آن داشت تا با استفاده از دانش و تجربه مجموعه ای از فعالان این صنعت و خلق ایده های نو، جهتی جدید در این صنعت ایجاد کنیم که امیدواریم به توسعه و شکوفایی داخلی و صادرات خدمات، محصول و فرهنگ ایرانی به جهان و ارزآوری برای کشور منتهی گردد.

وی در مورد انگیزه گردهم آمدن جمعی از نخبگان صنعت رستوران داری کشور، شرح داد: ستارگان ایران از افرادی با تخصص های مختلف از برترین آشپزهایی که صندلی بین المللی دارند تا متخصصانی در حوزه جانمایی و راه اندازی رستوران و همچنین متخصصانی در حوزه روانشناسی بازار و سلیقه مصرف نماینده، تشکیل شده است.

خالق مولتی برند رستورانی ستارگان ایران در تشریح اهداف برگزاری این نشت، اظهارداشت: این نشست با هدف اعلام راهبردها و اهداف این برند، معرفی اعضای تیم حرفه ای شتارگان ایران، انعقاد تفاهمنامه با ایشان برگزار گردید.

خوئینی با اشاره به مشکلاتی که صنعت رستوران داری خصوصا در حوزه فرانچایز با آن روبرو است، شرح داد: خلاء بسیاری بزرگی که در این حوزه وجود دارد ریشه در عدم راه اندازی بنیادی و اصولی و ضعف مدیریتی رستوران ها دارد که در نهایت به این منتهی شده که امروز رستورانی نداریم که بتواند در سطح بین المللی فعالیت کند و فرانچایز داشته باشد.

وی گفت: وجود این ضعف ها انگیزه ای شد برای ایجاد مولتی برند ستارگان ایران که در زیرمجموعه خود سه برند با طرح و ایده هایی متفاوت و حرفه ای با عناوین مووموو، مچر و پلوریزه را دارد و بیش از دو سال روی آنها کار پژوهشی و کارشناسی انجام گرفته است.

این فعالیت صنعت رستوران داری ادامه داد: برای محصولاتی که قرار است در این مجموعه عرضه شوند چند گرینه به طور ویژه مد نظر قرار گرفته است، چراکه نمی توان یک الگوی ثابت را در همه شهرها کشور اجرا کرد و نکاتی چون توجه به توان مالی، ذائقه و فرهنگ مردم منطقه مورد توجه قرارگرفته و برای هر منطقه استراتژی مشخصی تعریف شده است و برای حضور در سطح بین المللی و دیگر کشورها نیز این موارد مورد توجه قرارگرفته است.

خوئینی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با ارائه غذا و خدمات مناسب و با کیفیت رضایت مردم کشورمان را تأمین کنیم، گفت: علاوه بر شعبات داخلی، درخواست هایی از کشورهای دیگر داریم که امیدواریم با حضور پیروز در این کشورها نماینده خوبی برای اقتصاد و فرهنگ کشور عزیزمان ایران باشیم و در این راستا سرمایه گزاران و علاقمندان به همکاری با این مجموعه می توانند با شماره تلفن 284257- 021 ارتباط برقرار نمایند.

در ادامه این نشست علیرضا دلدار مدیر اجرائی و عملیاتی برند ستارگان ایران با بیان اینکه پایه و اساس هر رستوران در سه گزینه خلاصه می گردد، گفت: مشاوره، منو و تجهیز سه اصلی است که برای داشتن یک رستوران پیروز باید مورد توجه قرارگیرد، این در حالی است که متاسفانه در بسیاری موارد شاهد هستیم که به دلیل اطلاعات و مشاوره ها نادرست جهت اشتباه اتخاذ می گردد.

وی اضافه نمود: ابتدا یک تجهیزی انجام می دهند، بعد از آن منو معین و بعد از آن مشاوره انجام می دهند که نتیجه آن تعطیلی و متوقف شدن فعالیت آن رستوران است و از این رو طی دو سال گذشته تمامی این نقاط قوت و ضعف را آنالیز نموده ایم و براساس آن نسبت به انتخاب فضاهای محیطی، نوع انتخاب المان ها و جانمایی رستوران باتوجه به فرهنگ، جمعیت و توان مالی مردم منطقه اقدام نموده ایم.

دلدار با تاکید براینکه منو در تمامی شعبات ثابت است، شرح داد: با در نظر دریافت شرایط منطقه اندازه، سفارش پذیری و سالن دار بودن در شعبات مختلف تنوع داریم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مسائل صنعت رستوران داری در حوزه اعطای نمایندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل صنعت رستوران داری در حوزه اعطای نمایندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید