اطلس؛ خودرو نو سایپا با ظاهر و موتور متفاوت

به گزارش سفر ارزان به دبی، مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا گفت: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده، بدنه های VP خودرو اطلس که در اواخر شهریور فراوری شده بود با رنگ های مجذوب کننده جهت انجام تست های مختلف مونتاژ و آماده شده است.

اطلس؛ خودرو نو سایپا با ظاهر و موتور متفاوت

به گزارش سایپانیوز، علیرضا مصدقی با بیان مطلب فوق اضافه نمود: با هماهنگی شرکت های سازه گستر، مگاموتور، پلاسکوکار، قالب های صنعتی و سایپا آذین قطعات مونتاژی این خودرو تهیه شده است.

او اضافه نمود: یکی از اقدامات ویژه برای تریم این خودرو، طراحی و ساخت قالب های کاملا نو آن به وسیله شرکت معتبر خارجی بود که قطعات نمونه طراحی شده در اواسط آبان وارد کشور شد.

مصدقی تاکید نمود: فراوری این خودرو های VP با استفاه از قطعات اصلی برای آنالیز آخرین مسائل احتمالی انجام می گردد که در صورت وجود، آنالیز و رفع گردد.

مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا با بیان اینکه در بین مشتریان و جامعه تنوع رنگ خودرو به دلایل مختلف به شدت کاهش یافته و درصد بالایی از محصولات به رنگ های سفید، مشکی، نوک مدادی و نقره ای محدود شده است گفت: برای ایجاد تغییر این روند سعی شده در رنگ آمیزی این خودرو های VP از رنگ های متنوع استفاده گردد.

او اضافه نمود: با توجه به اینکه اذهان عمومی بیشتر روی رنگ های یکسان شکل گرفته در فراوری این خودرو ها از رنگ های خانواده سبز، آبی، قهوه ای و قرمز با ترکیبات مجذوب کننده استفاده که تنوع بالایی ایجاد شده و مورد استقبال کارشناسان قرار گرفته است.

مصدقی توضیح داد: تمامی رنگ آمیزی خودرو ها در سالن های رنگ سایپا و با اپلیکیشن اعمال رنگ به وسیله فرآیند های فراوریی انجام شده تا در صورتی که در آینده احتیاج باشد بتوانیم از رنگ های متنوع در داخل سایپا که با فرآیند های استاندارد و بر اساس نظر مشتریان است فراوری و عرضه کنیم.

او اضافه نمود: با توجه به اینکه در جهان برای تیپ های مختلف یک خودرو استاندارد رنگ تعریف می گردد، سعی داریم برای تیپ های فراوریی این خودرو، استاندارد رنگی تعریف گردد. البته رنگ خودرو ها به درخواست مشتریان فراوری و عرضه خواهد شد.

مصدقی گفت: خوشبختانه فراوری خودرو های VP با کمترین اشکالات انجام شده و نشان دهنده این است که بیشتر طراحی انجام شده بر روی کاغذ، در اجرا هم نتیجه مناسبی داده است البته اگر اشکالی هم مشاهده گردد جزو ماهیت طبیعی پروژه و قابل رفع است.

مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی تیم طراحی پروژه، خودرو های فراوری شده در این مرحله به منظور انجام تست های مختلف همانند تست های مخرب، تست های عملکردی و تست های ظاهری مورد استفاده قرار می گیرند و این تست ها تا اواسط زمستان سال جاری انجام شده و در نیمه دوم دی ماه فراوریات آزمایشی آن آغاز خواهد شد.

او تاکید نمود: فراوری انبوه (SOP) این خودرو در اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود و امیدوارم با کوشش تمامی تیم پروژه بر اساس برنامه ریزی انجام شده، فراوری در زمان تعیین انجام گردد.

مصدقی گفت: خودرو های VP برای انجام تست های عملکردی با سطح پیمایش بالا به صورت عملی و قبل از ورود به بازار استفاده می گردد تا در صورت وجود ایراد رفع گردد. البته در مرحله فراوری آزمایشی نیز تست های پیمایشی انجام می گردد.

او اضافه نمود: این پیمایش ها به وسیله تیم های مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و معاونت های کیفیت و مهندسی انجام می گردد تا هرتیمی از زوایای مختلف به این خودرو در پیمایش نگاه داشته باشند.

مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا گفت: به علت اینکه برخی از تست های مخرب در داخل کشور وجود ندارد این تست ها به وسیله شرکت های معتبر خارجی در خارج از کشور انجام می گردد و نتایج تمامی این تست ها به سازمان استاندارد و محیط زیست ارائه و از آن ها مجوز فراوری انبوه دریافت می گردد.

او اضافه نمود: با توجه به تاکیداتی که در یکسال اخیر از طرف مدیرعامل گروه برای بالا بردن سطح کیفی و افزایش رضایت مشتریان بوده و با هدف حرکت در این مسیر، بازرسی فرآیند سازندگان قطعات را در این مرحله آغاز نموده ایم.

مصدقی با بیان اینکه خودرو اطلس در سایپا فراوری خواهد شد، گفت: درحال حاضر خودرو های کوییک معمولی، کوییک اتوماتیک وکوییک اس در سایپا به صورت روزانه فراوری می گردد و با اضافه شدن خودرو اطلس، فراوری خودرو های کم متقاضی کاهش و با فراوری خودرو اطلس جایگزین خواهد شد.

او از مشخصات خاص این خودرو به طراحی تریم داخلی دورنگ برای اولین بار در محصولات سایپا اشاره نمود و گفت: وجود سانروف نمای داخلی بسیار زیبایی برای این خودرو ایجاد نموده است، بعلاوه به منظور ارتقای سیستم ایمنی، سیستم ESC یا کنترل پایداری و تشخیص نقطه کور با هدف افزایش ایمنی و یاری به رانندگی بهتر تعبیه شده است.

مدیر پروژه اطلس سایپا اضافه نمود: سیستم های صوتی و تصویری به روز، آنتن کوسه ای، صندلی های برقی برای برخی تیپ ها، لامپ های جلو به صورت LED و ایجاد طرح نوی در چراغ های عقب که منطبق با خودرو های نو جهان است از دیگر مشخصات این خودرو است.

او تاکید نمود: آپشن های سنسور باران، برقی شدن آیینه های جانبی مجهز به گرمکن، سیستم روشنایی اتوماتیک، چراغ های FOLLOW ME (چراغ های داخل کابین که بعد از خروج راننده از ماشین تا چند لحظه روشن می ماند و بعد خاموش می گردد) و مانیتور 7 اینچی نیز در طراحی آن لحاظ شده است.

مدیر پروژه اطلس سایپا خاطر نشان کرد: خودرو اطلس در 4 تیپ فراوری خواهد شد که دو تیپ آن با گیربکس دستی به صورت ساده و آپشن دار و دو تیپ آن با گیربکس اتوماتیک به صورت ساده و آپشن دار خواهد بود.

مصدقی گفت: برای خودرو اطلس دقت نظر هایی انجام شده و با آنالیز مدل های نزدیک به این خودرو سعی شده که تغییراتی در آن ایجاد گردد که برهمین اساس کاهش صدای موتور در داخل کابین که با نصب عایق های مختلف رفع شده است که در کیفیت این خودرو تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: فرارو

به "اطلس؛ خودرو نو سایپا با ظاهر و موتور متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلس؛ خودرو نو سایپا با ظاهر و موتور متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید