هوآوی برای عرضه میت 9 به چالش افتاده است!
به گزارش سفر ارزان به دبی، این روزها عرضه فبلت از سوی کمپانی های مختلف داغ است. این کلمه که از ترکیب دو کلمه فون Phone و تبلت Tablet ساخته شده است، به ابزارهایی با صفحه لمسی گفته می گردد که برخی خصوصیات تلفن همراه و تبلت را دارا هستند. این فبلت ها از تلفن همراه بزر گتر و از تبلت کوچک تر بوده و دارای مقدار ای بین 5 اینچ تا 6.9 اینچ است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.
در پی همین موضوع، کمپانی چینی هوآوی چندی قبل از تازه ترین فبلت خود به نام میت 9 رونمایی کرد. این موبایل که در گروه پرچمداران شرکت سازنده جای می گیرد، امکانات مختلفی نظیر نمایشگر فول اچ دی 5.9 اینچی، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، حسگر اثر انگشت و سیستم دوربین دوگانه را در خود جای داده است. هوآوی اعلام نمود که به زودی فبلت خود را وارد بازار آمریکا می نماید. با این همه به باور بعضی این دستگاه احتمالا با چالش های بسیاری برای جلب توجه کاربران این کشور روبرو می گردد.
اخیرا نیز یکی از مدیران عالی رتبه شرکت مذکور در مصاحبه ای که با نشریه وال استریت ژورنال داشته اظهار نموده که عرضه میت 9 به بازار آمریکا بسیار چالش برانگیز است.
حضور کمرنگ این برند چینی در آمریکا (کمتر شناخته شده بودنش در این کشور) و نگرانی هایی که در خصوص امنیت محصولات آن مطرح شده است (پیشتر از موبایل های هوآوی به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا نام برده شده بود) باعث شده که پیش بینی ها در خصوص اندازه فروش میت 9 در پایین تر سطح خود هستند.
از سوی دیگر گفته می گردد این شرکت برای هماهنگ سازی محصولاتش با استانداردهای فنی مورد احتیاج شبکه های موبایلی آمریکا متحمل هزینه های قابل توجهی شده است. یکی از مدیران هوآوی در این باره گفت: ما هنوز تشخیص نداده ایم که چطور این موانع را می توانیم حذف کنیم.
اگر فراموش ننموده باشید، ماه گذشته این کمپانی اعلام نمود که در نظر دارد میت 9 را به بازار آمریکا عرضه نماید اما تاریخ یا قیمت دقیقی را برای این منظور اعلام ننمود. در ادامه اما افراد آگاه مصاحبه ای با نشریه وال استریت ژورنال انجام دادند و ادعا کردند که این پرچمدار احتمالا تنها به وسیله فروشگاه های آنلاین عرضه شده و اپراتورهایی نظیر اسپرینت و ورایزن سود چندانی را از محل فروش آن کسب نمی نمایند.
از سوی دیگر به خاطر مناقشاتی که بر سر نقض پتنت میان هوآوی و تی-موبایل به وجود آمده، احتمال آنکه شاهد همکاری این شرکت و عرضه میت 9 از سوی این اپراتور آمریکایی باشیم بسیار ضعیف است.
ضروری است این را هم بیفزاییم که عرضه موبایل های هوآوی به بازار آمریکا از اوایل سال جاری شروع شد و هم اکنون نیز این شرکت 0.4 درصد از بازار اسمارت فون آن را در اختیار دارد که در مقایسه با سهم 39 و 23 درصدی اپل و سامسونگ بسیار ناچیز است
ریچارد یو مدیرعامل کسب و کار محصولات مصرفی هوآوی در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده ابراز امیدواری نموده که شرکت متبوعش ظرف دو سال آینده جایگاه دوم بعد از اپل را از نظر سهم بازار در آمریکا را مختص خود خواهد نمود. لازم به ذکر است که این موبایل هم اکنون با قیمت 743 دلار در اروپا فروخته می گردد.
منبع: الی گشت